1961 England

Juni 1961 - Jyderup børn til England
Gennem Verdens-venskabsforbundet er tilrettelagt en rejse til England for 27 elever og 3 lærere fra Jyderup Realskole.
Rejsen er delvis en genvisit hos ”Young Farmers association” hvorfra 17 unge i fjord besøgte Jyderup-Mørkøvegnen.
Der findes indkvartering sted dels hos de 17 englændere som i fjor var på besøg her, og dels i andre private hjem.
Turen går til Kent i England og vil vare 14 dage med afrejsen den 26. juli. Leder bliver fru Agnes Thastum Sørensen og lærer Hjorth Olsen og frue.
Det er elever fra 4. Mellem og enkelte realister, der deltager i turen, som alt iberegnet koster godt 300,- kr.
Der foretages forskellige udflugter, bl.a. til London, Canterbury og forskellige historiske steder.
På tirsdag kommer en repræsentant fra Venskabsforbundet til Jyderup Realskole for at orientere om rejsen, og der vil i den forbindelse blive vist film, der giver oplysninger om rejsen, ophold m.m.1

Juli 1969 Fra Skamstrup til USA (Verdens venskabs forbund)
Gennem Verdens Venskabs Forbund
Youth For Understanding. Verdens Venskabs Forbund, har siden begyndelsen af 50'eren forestået udveksling af unge mennesker fra forskellige lande med det formål at fremme forståelsen landene imellem. Fra Danmark "eksporteres" hvert år ca. 90 unge mellem 15 og 18. år til USA, ligesom et tilsvarende antal "importeres".

Kilde:
Kilde 1: Holbæk Amts Venstreblad 7. juni 1961, side 4; Jyderup børn til England.

Sidst opdateret 29. januar 2015